Szabadúszó életforma: ON?
2014. szeptember 06. írta: marketingnewbie

Szabadúszó életforma: ON?

Az elmúlt egy hónapban a sok pályázás mellett nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy merre tovább. Augusztusban voltam 5 interjún és háromszor az utolsó körben „véreztem el”. Aztán jött a villámcsapás…

Freelance-Buiesness-Right.jpg

A hónap közepe tájékán egyszer csak úgy éreztem, hogy váltanom kell. Változtatnom kell a módszeremen. Egyrészt egyre nehezebben éltem meg, másrészt mások hiába mondták azt, hogy brutális tempóval haladok, én nem éreztem.

Így kezdődött

Aztán gondoltam egyet és feltettem egy hirdetés egy Facebook-csoportba, hogy lehetőséget keresek, de nem csak mint online marketinges, hanem mint szövegíró. Mert most már úgy gondolom, hogy nem baj, ha nem tudom egyszerre megugrani ezt a nagy lépcsőfokot. Ezért elkezdtem dolgozni három embernek, mint szövegíró, amelyből az egyik egy országszerte ismert marketinges.

Viszont semmiképp nem akartam itthon maradni ezért úgy döntöttem kipróbálom azt a munkamódszert, amelyet külföldön, annyi de annyi fiatal követ. Ők történetesen fogják minden reggel a kis laptopjukat és beülnek egy Starbucks-ba, California Coffee-ba és onnan dolgoznak. Egyrészt nem kerül semmibe, másrészt emberek között vannak, harmadrészt húzzák egymást.

Én első körben egyedül próbáltam ezt ki, hogy mégis nálam hogyan működik és nagyon kellemesek a tapasztalataim. Ég és föld a különbség az ottani és az itthoni munkavégzés között. Azóta beszéltem is egy sráccal, aki szintén ezzel foglalkozik és jövő héten már ketten koptatjuk ezeken a helyeken a billentyűzetet. Akár minden nap máshol verhetünk tanyát és ez azért más, mint minden nap ugyanoda járni dolgozni éveken át. :) Aztán ha úgy alakulnak a dolgok, ahogy szeretném, akkor hamar közösségi irodaházban találhatom magam, amely nem olcsó (30-40+áfa/hó) viszont eszméletlen jó networkingre.

Ehhez persze kellett egy laptop is és a sorsnak hála elképesztő szerencsével mindössze 20,000-ért hozzá jutottam egy nagyon jó állapotú IBM T42-höz, 2+ órás akkumulátorral. http://logout.hu/cikk/hasznaltteszt_ibm_t42/bevezetes.html - > bárkinek bátran ajánlom, érdemes megnézi a hozzászólásokat. Persze nem mai darab, de szövegírásra, sőt még korlátozottan, akár Photoshopra is használható.

Miből lesz a cserebogár?

Nem adtam fel az álláskeresést, de már nem görcsölök rá, mert van egy másik út, amin szintén elindultam, amiből még bármi lehet. Ezt az utat tesztelni kell. Rövidtávon biztos sokkal nehezebb, mint várni a mindig biztosan megérkező havi bért.

Hosszútávon viszont sokkal több lehetőség ígérkezik szabadúszóként/egyéni vállalkozóként. Nem fogok csak a szövegírásnál megragadni és szerencsére a munka révén nagyon sok marketingessel hoz össze az élet, valamint  mellette arra is lesz lehetőségem, hogy eljárjak számtalan nagyon hasznos képzésre. Az ott szerzett tudással, (ha sikerül még egy kicsit bővítenem az ügyfélkörömet), akár a piaci ár töredékéért is vállalhatok munkákat (online marketing) tapasztalatszerzés céljából. A célom egyértelmű, egy online marketinggel, szövegírással foglalkozó cég felépítése.

Az első 1-2 év kutya kemény lesz, rengeteget kell majd dolgoznom. Sokkal többet, mint egy bejelentett melónál és havi 20 munkanapnál, ráadásul az előző életemből még maradtak adósságaim és azokat le szeretném építeni év végére. Viszont azt is tudom, ha nem hátrálok meg és belerakom azt az energiát, amit eddig beletettem a 2014-es évbe, akkor akár 1-2 év múlva már azt mondhatom, hogy sokkal jobban jártam így, mint egy 8 órás fix munkával.

Nem tudom mit hoz a holnap, de azt igen, hogy a „mákba” jelenleg a lehető legtöbb energiákat fektetem ahhoz, hogy legalább annyit tudhassak előre, hogy a „holnap” szakmai szempontból csak jót fog hozni nekem egy idő után.

Teendők a közeljövőre nézve:

-          magyar helyesírásom tökéletesítése

-          angolom felső szintre emelése, német nyelvtanom tökéletesítése, copybloggerek követése, mert külföldi freelancer oldalakon nagyon jó pénzeket fizetnek egy jó angol/német szövegíróknak

-          a következő fél évben szövegíró mesterkurzus, adwords tréning, facebook hirdetés tréning, online marketing tréning beiktatása.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingnewbie.blog.hu/api/trackback/id/tr506674835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása